state-run TV

European Broadcasting Union officially suspends state-run Belarus TV and Radio Company's membership
On June 30, the Executive Board of the European Broadcasting Union (EBU) officially suspended the membership of pro-Lukashenka Belarusian TV and Radio Company (BTRC) in the union, EBU’s press service told TUT.BY.
State-run TV calls ex-political prisoner Mikalai Autukhovich ‘leader of terrorist group’
The police and the KGB arrested a ‘group of terrorists’ who are behind grave crimes in Hrodna and the region, including committing acts of arson and bombing to ‘exert pressure on security forces and their families’, state-controlled TV station Belarus 1 reported on Tuesday.
Lukashenka promises to ‘sort out’ freedom of speech in Belarus
During Thursday’s meeting with representatives of state-owned mass media, Alyaksandr Lukashenka has made a comment on freedom of speech in Belarus and abroad.