Russia Today: sukces należy do Rosji – porażka do Ukrainy


Nadająca w języku angielskim na cały świat państwowa rosyjska telewizja Russia Today w środę poinformowała o nieudanym starcie w USA rakiety Antares. 

Na portalu stacji pojawił się artykuł poświęcony katastrofie, w którym rakieta transportowa dowożąca ładunek do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej określana jest jako wspólny projekt USA i Ukrainy.

Jednak 18 września, gdy ten sam typ rakiety wypełnił swoją misję, Russia Today opatrzyła artykuł tytułem „Udany start rosyjsko-amerykańskiej rakiety”. Napisano w nim, że pojazd został wyposażony w rosyjskie silniki rakietowe.

W rzeczywistości w rakietach zastosowano zaprojektowane jeszcze w latach 60 w ZSRR zmodyfikowane silniki rakietowe NK-33. Skonstruowano je w ramach radzieckiego projektu lądowania statku załogowego na księżycu. Po fiasku projektu ok 200 silników zmagazynowano i w latach 90 zostały zakupione przez amerykańską firmę Airjet.

Ukraińskie przedsiębiorstwo konstrukcyjnie Jużnoje oraz firma Jużmasz w Dniepropietrowsku jest za to producentem zbiorników paliwa i sterujących nimi układów.

 Jb/Biełsat/Inforesist.org

WWW.belsat.eu/pl/

Zobacz też
Komentarze