Supreme Court meets Belsat TV request


The court adjourned until December 9, 2013.

As Belsat TV was given a summons as late as November 5 it did not have time enough to receive investigation materials. Moreover, the channel failed to find a defence lawyer; some necessary documents translated into Polish contained mistakes. With all that said, Mikhas Yanchuk, the official representative of Belsat TV in Minsk, pushed for a delay in trial. The Supreme Court agreed and adjourned the hearing until December 9, 2013. The claimant, Mr Andrey Belyakou, had no objections to this.

“Belsat has achieved the goal set on this stage. We are going to devote the time allowed to accordingly prepare ourselves for further defence,” Mikhas Yanchuk said.

Andrey Belyakou claims that television Belsat TV has been illegally using its trade mark.

According to him, the trademark belongs to company BELSATplus which sells satellite and cable TV equipment. The company was established by Siarhei Lysyankou in 2003 under the style of Hitech-Market. In 2006 Mr Lysyankou transferred the rights for the trade mark to Mr Belyakou. The latter renamed the firm into Unitary Enterprise BELSATplus.

It is curious that BELSATplus is not seeking any money compensation: its only demand is to make satellite ASTRA stop Belsat’s transmission.

“It is evident that someone wants to make the things difficult for us. In the European Union everyone strictly obeys the letter of the law, especially copyrights law, that is why Belarus’ authorities aim to create the impression of our acting against the laws. In my opinion, a sentence will be used as a reason for another denial of state accreditation of Belsat TV,” Agnieszka Romaszewska-Guzy, Belsat TV Director, stressed.

Belsat TV is available through the most popular satellite in Belarus – Astra 4A (old name Sirius 4), position 4,8 degrees E, polarization H, frequency 12 380 MHZ.

www.belsat.eu/en

See also
Comments