Триголовий орел і урожай спагетті. Найрезонансніші першоквітневі розіграші ЗМІ


A family dressed as clowns participates in April Fools' Day revelry at the city centre in Skopje, Macedonia April 1, 2018. REUTERS/Ognen Teofilovski

1 квітня в багатьох країнах світу прийнято відзначати День сміху, або День дурня. Розіграти знайомих в цей день можна цілком «легально».

Цим користуються і засоби масової інформації. Однак у ряді країн такі жарти в ЗМІ регламентуються законом, пише ТАСС. Наприклад, у США працівники преси зобов’язані попереджати читачів, що та чи інша інформація є першоквітнева.

Про розчинившуся картину

У 1950 році голландська радіо-компанія VARA взяла інтерв’ю у одного із співробітників Державного музею в Амстердамі. Музейний працівник розповів, що під час реставраційних робіт над картиною Рембрандта «Нічний дозор» (1642) він випадково переплутав речовини і знамените полотно почало розчинятися на очах.

Фото: ROBIN UTRECHT/FORUM

Ця звістка призвела до того, що біля музею стали збиратися схвильовані городяни. Репортери навіть встигли взяти у них коментарі, перш ніж оголосити, що вони стали жертвами розіграшу.

Про урожай спагетті

У 1957 році в телепередачі «Панорама» британський канал Бі-бі-сі показав сюжет про «великий урожай спагеті», вирощеному в Швейцарії. Текст диктора супроводжували нібито документальні кадри збору «врожаю». Успіху розіграшу сприяло те, що в ці роки спагетті залишалися для жителів Великобританії екзотичною їжею і, як правило, продавалися у вигляді консервів. Після ефіру кілька сотень глядачів звернулися на канал з питаннями, де можна придбати саджанці спагетті. Цей телевізійний розіграш вважається одним з найзнаменитіших в історії.

Про цвітне телебачення

У 1962 році на шведському телебаченні, яке в той час мало тільки один канал, який віщав в чорно-білому форматі, оголосили про появу нової технології, здатної зробити зображення кольоровим. Для цього на телеекран треба було натягнути нейлонову панчоху і дивитися на нього під певним ракурсом. Тисячі глядачів послідували порадам ведучого. Кольорове телебачення з’явилося в Швеції тільки в 1970 році, також 1 квітня.

Про «метричний» час

У 1975 році ведучі австралійської новинної телепередачі повідомили про перехід на десяткову або» « метричну» систему вимірювання часу. Тепер хвилину передбачалося ділити на 100 секунд, годину – на 100 хвилин, а день включав 20 годин. Крім того, за новою системою секунди належало називати «міліднями» , хвилини – «сантиднями» , а годинник – «дециднями». Глядачам продемонстрували зразок «десяткових» годин. У розіграші взяв участь заступник голови уряду штату Південна Австралія Дезмонд Каркарана, в короткому телеінтерв’ю він висловився в підтримку переходу до десяткове час. Глядачі дзвонили в студію і запитували, як перевести годинник на новий час.

Перенесення Ейфелевої вежі

У 1986 році французький щоденник Le Parisien повідомив читачам про рішення уряду демонтувати Ейфелеву вежу. Згідно замітці, відому споруду планували перенести в Disneyland, який в той час будувався недалеко від столиці, а на місці вежі звести стадіон на 35 тисяч місць для Олімпійських ігор 1992 року. Новина викликала шквал обурення парижан.

Про Марадона і «Спартака»

У 1988 році в газеті «Ізвєстія» вийшла стаття про те, що знаменитий аргентинський футболіст Дієго Марадона веде переговори про підписання контракту з керівництвом московського клубу «Спартак». Газета повідомляла, що «Спартак» готовий придбати Марадона за 6 мільйонів доларів. Згодом було опубліковано спростування, проте ще до цього новина встигла розійтися: про можливий перехід аргентинця в радянський футбольний клуб повідомило інформагентство Associated Press.

Про поділ Бельгії

У 1992 році щоденна британська газета The Times попередила читачів про майбутній поділ Бельгії. Згідно статті, після «секретних переговорів» передбачалося приєднання північної частини країни до Нідерландів, а південної – до Франції. Автор публікації розмірковував, який вплив матиме зникнення однієї з європейських країн на європейське співтовариство (нині – Європейський союз). Безліч читачів звернулася за підтвердженням в посольство Бельгії. Жарт викликав таку хвилю обурень, що міністру закордонних справ Великобританії Трістану Горілий-Джонсу довелося виступити з роз’ясненнями.

Про новий термін Ніксона

У 1992 році американська радіостанція NPR повідомила, що колишній президент країни Річард Ніксон (1969-1974), який пішов у дострокову відставку в результаті «уотергейтського скандалу», має намір балотуватися в президенти на майбутніх у листопаді виборах. В ефірі радіостанції пролунав фрагмент звернення Ніксона до виборців (в ролі колишнього президента виступив комік річ Літтл). Гаслом виступу стало: «Я нічого поганого не робив і більше не буду». Потім були озвучені коментарі політичних аналітиків і представників виборчого штабу діючого тоді президента США Джорджа Буша (старшого). Тільки в другій половині передачі ведучий розкрив, що несподівана новина була жартом.

Про новий російський герб

У 1993 році англійська служба ИТАР-ТАСС опублікувало матеріал про те, що в Держдуму внесено пропозицію про зміну російського герба. Новий герб повинен був задовольнити всі політичні партії. З цією метою нібито пропонувалося залишити зображення царського орла з трьома головами, що символізують Конституційний суд, парламент і президента. В лапах він повинен був тримати серп і молот замість царських держави і скіпетра. Це повідомлення було відзначено агентством Reuters як один з кращих першоквітневих жартів 1993 року.

Про пінгвінів, що навчилися літати

У 2008 році Бі-бі-сі представила глядачам відеосюжет про літаючих пінгвінів. «Сенсаційні кадри» журналістам нібито вдалося зберегти під час зйомок в Антарктиці. У відеорепортажі пінгвіни не просто піднялися в повітря, а полетіли далі від антарктичних холодів до Амазонки, щоб погріти крильця на сонці. Насправді «ексклюзивний матеріал» виявився якісною комбінацією натурних зйомок і комп’ютерної графіки.

Шутки белорусов: смешно или все же скучно?

СК/МВ/ОБ belsat.eu

ДИВИСЬ ТАКОЖ
Коментарі