Z litewskich kablówek znikną rosyjskie kanały propagandowe

Litewska Komisja Radia i Telewizji zakazała emisji w tym kraju kanałów należących do rosyjskiej sieci RT. Jak wyjaśniono, decyzja została podjęta w związku z unijnymi sankcjami, którymi objęty jest kierujący koncernem Rossija Segodnia, w skład którego wchodzi RT, Dmitrij Kisielow.

Przewodniczący komisji Mantas Martišius przypomniał, że na podobny krok zdecydowała się wcześniej Łotwa.

– Zakazujemy emisji tych programów nie ze względu na naruszenia, a dlatego, że na liście osób, które objęte zostały sankcjami, jest człowiek związany z programami tej telewizji. To pan Kisielow. Nie powinien otrzymywać zysków, a zatem transmisja tych programów zostaje wstrzymana – podkreślił.

Russia Today, fot.: Jaap Arriens/NurPhoto via ZUMA Press

Na Litwie, w sieciach kablowych można oglądać pięć kanałów grupy RT, znanej poprzednio jako Russia Today: RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary i RT Documentary HD.

W zeszłym tygodniu podobną decyzję podała Łotwa. Narodowa Rada Mediów Elektronicznych uznała, że sieć RT jest kontrolowana faktycznie przez Dmitrija Kisielowa, który znalazł się na liście osób objętych sankcjami ze względu na ważną rolę w działaniach propagandowych w czasie aneksji Krymu przez Rosję w 2014 roku i w trwającej rosyjskiej agresji w Zagłębiu Donieckim.

https://belsat.eu/pl/news/kuzyn-glownego-rosyjskiego-propagandysty-trafil-do-wiezienia-w-niemczech-za-udzial-w-walkach-w-donbasie/?btid=d5b539c6770e46a30bce2cff66194ba8

pp/belsat.eu za Delfi

Wiadomości