Kolejna gazeta odmawia opozycyjnemu kandydatowi publikacji programu wyborczego

Wideo

Poglądy reżysera Juryja Chaszczawackiego tym razem nie spodobały się redakcji Wieczerniego Minska.

„Szanowny Juryju Josifowiczu!


Informujemy, że Pański program wyborczy przekazany 19.08.2016 r. do redakcji gazety Wieczernij Minsk (…) nie może zostać opublikowany, ponieważ nie odpowiada wymogom artykułów 47 i 75 ordynacji wyborczej Republiki Białoruś z 11.02.2000.


Z szacunkiem, redaktor naczelny gazety Wieczernij Minsk, Siarhiej Protas”

wm22

Artykuły, które powołuje się redakcja stanowią, że programy wyborcze kandydatów nie mogą „zawierać propagandy wojny, apeli do gwałtownej zmiany ładu konstytucyjnego (…) oraz obraz i pomówień w stosunku do przedstawicieli administracji państwowej oraz innych kandydatów”.

Kilka dni temu lokalna Astrawiecka Prauda używając podobnych sformułowań odmówiła wydrukowania programu Mikałaja Ułasiewicza, opozycjonisty z Ostrowca na Grodzieńszczyźnie. A po emisji przedwyborczego wystąpienia Chaszczewackiego na antenie 3. programu państwowej telewizji, jej kierownictwo zaprotestowało przeciwko udostępnieniu nagrania w Internecie i zablokowało je w serwisie YouTube.

Znany reżyser i autor programu „Ekspert” w Biełsacie startuje we wrześniowych wyborach parlamentarnych jako kandydat opozycyjnej Zjednoczonej Partii Obywatelskiej. Uważa, że redakcji Wieczerniego Minska nie spodobało się to, co napisał w swoim programie o Aleksandrze Łukaszence:

„20 lat żyjemy w trybie jedynowładztwa i decyzje podejmuje jeden niezbyt wykształcony człowiek, którego celem nie jest rozwój Białorusi, ale zachowanie osobistej, niczym nieograniczonej władzy”.

DR, cez, belsat.eu wg ucpb.org

Zobacz też
Komentarze