Na Litwie wyłączą rosyjską TV? Wystarczy jeszcze jedno ostrzeżenie

Stacji RTR Planeta grozi czasowe wstrzymanie nadawania na terenie Litwy. Rosyjski nadawca po raz kolejny złamał litewskie prawo.

Fakty dezinformacji i publicznego nawoływania do nienawiści zostały odnotowano w programie programu informacyjnego „Wiesti” na kanale RTR Planeta. W materiale poświęconym krwawym wydarzeniom 13 stycznia 1991 r. na Litwie sugerowano, że to „swoi strzelali do swoich”.

Litwa obchodzi Dzień Obrońców Wolności

– Celem dziennikarzy jest informowanie, wywoływanie dyskusji, a nie dezinformacja i podżeganie do nienawiści. Jednak ta telewizja jest szczególna, gdyż należy do władzy na Kremlu i nie sądzę, że jej narracja względem Litwy się zmieni – zauważa Dainius Radzevičius z Litewskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Wstrzymanie nadawania grozi po trzecim upomnieniu wydanym przez Litewską Komisję Radia i Telewizji. Teraz wydała ona już drugie. Pierwsze było związane z naruszeniem litewskiego prawa 17 września ubiegłego roku. W jednym z programów wyemitowanych przez RTR Planeta rosyjski polityk Władimir Żyrinowski nawoływał do „załadowania broni i ataku na kraje bałtyckie, Ukrainę i Polskę”.

– O naruszeniu zostanie poinformowana Komisja Europejska, nadawca oraz kraj, z którego jest nadawana produkcja – powiedział o najnowszym incydencie reprezentujący komisję Ričardas Slapšys.

Wcześniej nadawanie RTR Planeta na Litwie było wstrzymywane kilkukrotnie – w 2014, 2015, 2016 i 2018 roku.

Łukaszenka przyznaje, że Rosjanie pracują w białoruskiej telewizji

cez/belsat.eu wg wilno.tvp.pl

Wiadomości