CNN nie spełniła żądań Łukaszenki. Wywiad z nim został opublikowany w skrócie

Wywiad z Łukaszenką, zdj.: Charitonow/Telegram

1 października telewizja CNN nadała fragmenty wywiadu z Alaksandrem Łukaszenką. Materiał zajął mniej niż 8 minut.

Wcześniej kanał Puł Pierwogo związany ze służbą prasową Alaksandra Łukaszenki, informował, że warunkiem przeprowadzenia wywiadu była jego emisja w całości „bez skrótów i dodatków”.

Białoruski generał chce za śmierć kagiebisty “zatłuc” 20-100 osób

Materiał CNN został zatytułowany: „Ostatni dyktator Europy: nie mam za co przepraszać” i wyemitowany pod koniec dwugodzinnego programu „The Lead with Jake Tapper”. Zaprezentowano tam też kadry brutalnych pacyfikacji oraz przypomniano, że Łukaszenka chciał leczyć koronawirusa „wódką i hokejem”. Wywiad wywołał skandal jeszcze przed ostateczną emisją ponieważ prowadzący Matthew Chance zwracał się do rządzącego w Mińsku „panie prezydencie”. Tak też podpisano jego fragmenty zaprezentowane wcześniej.

W białoruskiej telewizji państwowej wywiad zajął 50 minut.

Białoruś: ponad stu skazanych w procesach politycznych we wrześniu

МH/pp belsat.eu

Wiadomości