Belsat journalists denied MFA accreditation

The Foreign Ministry has received another application for accreditation of five journalists working for “Belsat”.

“After the spring protests [non-parasites marches — belsat.eu] we were denied accreditation two times,” said Alaksiej Minchonak, representative of the first independent television station in Belarus.

In 2016, the Polish public television TVP (Belsat is part of the TVP) filed a package of documents to the Ministry of Foreign Affairs of Belarus to accredit correspondents of “Belsat”. Then the MFA allowed four correspondents to officially work in Belarus.

Previously, “Belsat” tried to accredit a bureau in Minsk, but the Ministry of Foreign Affairs denied us three times, as journalists and operators of our TV channel violated Belarusian legislation, working for “Belsat” without Foreign Ministry accreditation.

Because of the work in the “partisan” conditions, “Belsat” employees are on trial for illegal production of media materials (Article 22.9 of the Administrative Code) and work without accreditation. In 2017 alone, “Belsat” journalists paid to the state as much as $ 14,000 in fines.

According to the Belarusian Association of Journalists, last year, 94% of fines for alleged illegal manufacturing of media materials fell on the journalists of “Belsat”.

“Belsat” began broadcasting on December 10th, 2007.

belsat.eu

See also