Biełsat w Washington Times


Znany amerykański dziennik opublikował artykuł korespondenta z Estonii Markusa Kuokkanena o inicjatywach skierowanych do Białorusinów tworzonych po za granicami ich kraju. Autor wiele miejsca poświęcił nadającej z terytorium polski telewizji satelitarnej Biełsat.

W artykule podkreślono szczególne trudne warunki w jakich pracują dziennikarze związani ze stacją, którzy działają na Białorusi nielegalnie. Biełsat nie mimo licznych prób nie otrzymał bowiem akredytacji od ministerstwa spraw zagranicznych, co powoduje, że dziennikarze i operatorzy stacji mogą być aresztowani podczas wykonywania swoich obowiązków. Autor artykułu podkreśla, że Biełsat dokumentuje demonstracje i inne akacje uliczne i bez niego w świat przedostawałby się o wiele mniej materiałów wideo.

Zdaniem cytowanych przez autora komentatorów, telewizja daje również możliwość medialnego zaistnienia przedstawicielom białoruskiej opozycji, którzy dawno już zostali wykluczeni z państwowych mediów. Innym celem stacji jest rewitalizacja języka białoruskiego – zepchniętego do „językowego getta” przez politykę władz, które wybrały drogę rusyfikacji społeczeństwa.

>>>Cały artykuł po angielsku na stronie Washington Times

Zobacz też
Komentarze